Ofta ställda frågor
Allmänna vanliga frågor - Vanliga frågor
Skickar ni över hela världen och hur mycket kostar frakten?
Nej - för närvarande skickar vi bara till Tyskland och några utvalda europeiska länder. Vi erbjuder gratis frakt med spårning till alla kunder i Tyskland med ett inköpsvärde på två koppar eller mer. För enstaka koppar kostar frakten 4,99€. Fraktkostnader till andra europeiska länder kan ses under beställningsprocessen.
Var skickar vi från?
På Uniheart fokuserar vi på regionalitet och högsta kvalitet. Därför producerar och skickar vi endast från Tyskland.
Vad är leverans- och behandlingstiderna?
Produktions- och leveranstid tillsammans:
Tyskland: 4 - 7 arbetsdagar
Österrike: 5-8 arbetsdagar
Beneluxländerna: 6-9 arbetsdagar
Frankrike: 6-10 arbetsdagar
Övriga Europa: 7 - 10 arbetsdagar
Eftersom varje produkt måste skräddarsys, tar produktionen och bearbetningen av din mugg cirka 2-4 arbetsdagar. Därefter behöver våra logistikpartners vanligtvis ytterligare 2-4 arbetsdagar för att leverera ditt paket. Så från det sista klicket på din beställning till leveransen till din dörr tar det ungefär 4-7 arbetsdagar.
Observera att vi inte producerar och skickar inte på helgerna. I undantagsfall kan leveranstiderna vara längre.
Var hittar jag mitt spårningsnummer?
När dina varor har skickats ska du få ett automatiskt e-postmeddelande från systemet med ett spårningsnummer.
Om du inte har fått någon kopia eller om spårningsnumret inte fungerar, behöver du inte oroa dig. Kontakta oss bara så löser vi problemet. Skicka ett e-postmeddelande till info@uniheart.de så hjälper vi dig gärna!
Kan jag avbryta eller ändra min beställning efter att jag har gjort ett köp?
Tyvärr kan vi inte avbryta eller ändra din beställning, eftersom den automatiskt och omedelbart skickas vidare till produktionen efter att betalningen har bokats (även för beställningar med Klarna). Denna process är tekniskt sett helt automatiserad och sker på mycket kort tid. Utskriftsdata för din beställning genereras och matas direkt till våra tryckmaskiner i komplexa bearbetningssteg. Eftersom din beställning redan befinner sig i produktionsprocessen kan jag inte avbryta eller ändra trycket av tekniska skäl.
Hur kan jag returnera eller byta en vara?
Om din beställning är defekt eller ofullständig gäller vår returpolicy i 14 dagar från leveransdatumet för din beställning. Du hittar en mall för detta brev i vår avbokningspolicy, som du sedan kan skicka till oss via e-post på info@uniheart.de.
Vilka typer av betalningsmetoder accepteras?
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express samt Paypal.
Vad händer om varan som jag beställt är trasig eller skadad?
Vi kommer att göra det rätt! Du kan begära en återbetalning eller ett byte/kupong. Vänligen kontakta oss på info@uniheart.de
Jag saknar artiklar i min beställning
Det är möjligt att de varor som du beställde skickades till olika platser från olika lager.
Vi garanterar och ser till att ditt paket kommer fram. Om du upptäcker att ditt paket INTE har anlänt inom den tidsram som anges på vår sida med vanliga frågor om frakt, vänligen kontakta oss på info@uniheart.de så ser vi till att allt blir ordnat!
Oväntade förseningar
I vissa fall kan leveransen ta längre tid än den standardleveranstid som anges ovan. Externa faktorer kan orsaka förseningar i leveransen, t.ex. internationell tullklarering, helgdagar eller sjukdomar som ligger utanför vår kontroll. Kontakta oss om ditt paket tar för lång tid att komma fram så hjälper vi dig så snart som möjligt.